Saturday, January 15, 2011

Miaw!!


bangun pepagi seawal jam 6 suku bukanlah satu tugasan yang mudah. apatah lagi dengan musim hujan ni yang terok melanda dari Brisbane hingga ke pulau Borneo. aku bangun pepagi ni bukan atas komitmen kerja, tapi atas dasar seorang abang yg penyayang yg sanggup bangun pepagi dengan hati yg berat untuk menghantar adik ke sekolah.

dalam perjalanan ke sekolah, hujan masih lagi renyai2 dari semalam. perghhh...aku dah mula berkira2 hendak sambung tido selepas ini...dalam perjalanan itu jugak aku pasang radio siaran stesen Iban. apa lagu yang ke udara, aku tak payah citer. Korang pun tak paham jugak kan...

Tiba2 siaran beralih pula ke Khidmat Pesanan Komuniti Kememterian Kesihatan Malaysia. Juga dalam bahasa Iban....aku boleh agak dia punya isi seperti berikut :

"Kepada orang awam, anda ditegah sekeras2 nya untuk bermain banjir di musim tengkujuh ini kerana penyakit bawaan tikus seperti kencing tikus boleh menular. Tikus ni bukan takat kencing merata2, malah mampu mengencing manusia."

Aku hanya mendengar dalam keadaan separa sedar.....



















Tahun baru dimulakan dengan penambahan populasi kucing secara terkawal..




.....sebab itu aku suka bela kucing.......

No comments:

Post a Comment